Jízda na čtyřkolkách a dirtbikes

Čtyřkolky se těší stále větší oblibě a jízdy na nich mohou vyzkoušet jak dospělí, tak děti. Tato menší terénní vozidla se dají sehnat jako sportovní, dětská nebo pracovní. Čtyřkolky tedy bezvadně využijete na své zahradě, kolem domu, při prohlídce polí, lesních cest nebo jen tak na rodinné vyjížďky po okolí. Umí si v terénu poradit s různými nerovnými nástrahami a snadněji se dostanou na místa, kam se auta neodváží. Pokud máte rádi dobrodružství, projíždějte s čtyřkolkami říčky, kopce a neupravované cesty – skvělá zábava vás nemine.

Jiný adrenalin zažijete na motocyklech dirtbike. Můžete na nich zdolávat náročné terény v přírodě, nebo zajet do bikeparku. Na dirtbike se můžete učit různé skoky, přeskoky a kaskaderské kousky.  U ditrbike jsou namontovány terénní pneumatiky a rámy jsou odpružené, což je zárukou skvělého pohybování v rozmanitých terénech.

Pokud vás pronásledují malí sourozenci a děti a prosí o půjčení něčeho na ježdění, vyzkoušejte odrážedla. Na odrážedlech se naučí rovnováze a stabilitě, což ocení až si vyhlédnou své první kolo. Dirtbikes josu právem považovány za adrenalinové hračky pro muže.

Posted in Nezařazené by admin. No Comments

Bojové sporty

Bojové sporty zahrnují desítky různých sportovních činností, kde je potřeba mnoha úderů, úskoků, kopů, úhybů a jiných správných technik. K dokonalosti každého sportovce pomohou pravidelné tréninky, vytrvalost a pomůcky jako například boxovací pytle. Začátečníci by si neměli pořizovat boxovací pytle o vyšší hmotnosti než 35 kg.

Mezi známé bojové sporty patří karate, judo, aikido, kickbox, capoeira, box a mnoho dalších. Vznik sportovního boxu se datuje na 18. století a boxeři se dělí podle váhových kategorií. Amaterský box se od profesionálního odlišuje výstrojí a také charakterem zápasu. Na amatéry čekají tři kola po třech minutách a profesionálové mohou očekávat až dvanáct kol.

O svém oblíbeném sportu určitě často diskutujete se známými a přáteli. Posedět můžete u dobrého jídla a pití, stejně jako při další zábavě – u stolních her a karet. Poker stoly k domácímu využití zabaví každého milovníka hazardu a nejstarší karetní hry na světě. Poker stoly se snadno skládají a rozkládají, tudíž se dají bez problémů přenášet na určená místa.

Posted in Nezařazené by admin. No Comments

Plavání

Plavání je většinou lidí velmi oblíbené. V teplých dnech osvěží a pomáhá i ke správnému držení těla, zvyšuje pohyblivost a posiluje svalový systém. Plavání je výborné i pro hubnutí a předcházíme díky němu řídnutí kostí. Tělo je vodou přirozeně nadnášeno, tím nedochází k přetěžování kloubů. Plavat mohou i malá miminka už po čtrnácti dnech po narození. V bazénech se otuží, naučí se vnímat pohyb, zlepší se jim střevní peristaltika, dýchání a navíc se ve vodě cítí velmi příjemně. Těhotným ženám pomůže plavání proti bolestem a otékání kloubů.

Plavání můžete praktikovat denně, stačí si pořídit venkovní nebo vnitřní bazény. K tomu, abyste se pro ně rozhodli, musíte zvážit jen několik věcí – Kam se vejdou? Mohu si dovolit zaplatit více vody? Budu mít dostatek času na čištění? Výběr místa a zvážení čerpání vody je zcela na vás, čištění nechte například na pískové filtraci. Písková filtrace obsahuje křemičitý písek a čistou vodu vrací zpět do bazénu po zachycení nečistot. Provoz a udržování není nijak namáhavé.

Posted in Nezařazené by admin. No Comments

Nordic walking

Zajímá vás, jak snadno spálit kolem 400 kalorií za jednu hodinu? Zkuste fenomén současné doby – nordic walking. Ačkoliv se k tomuto sportu používá cizí název, nejde o nic jiného než chůzi za pomoci speciálních hůlek. Zcela nová forma chození spatřila světlo světa ve Finsku, kde se nápad brzy stal součástí zdravého životního stylu.

Nordic walking je oblíbeným pohybem všech věkových kategorií. Na věku skutečně nezáleží. Rovněž nesejde na proporcích vašeho těla, můžete být hubení, silnější, s nadváhou, méně či více zdatní a tělo nebude vůbec protestovat.

Víte, že si při nordic walkingu zlepšíte činnost srdce, držení těla a zbavíte se únavy? A to není vše! Doporučuje se provozovat po infarktech, po operaci kloubů, při astma, křečových žilách, celulitidě a artróze. Díky teleskopickým holím na nordic walking procvičíte nejen nohy, ale zároveň ruce a záda. Nenechte se však nikdy zlákat na nějaké provizorní hole, které nemají speciálně vytvořené úchyty – nemuseli byste zdraví pomoci, spíše naopak.

Posted in Nezařazené by admin. No Comments

Veslování

Veslováním posílíte nejen vůli, ale i různé svalové skupiny najednu, přičemž tělo zůstává v rovnováze. Dělí se obecně na dva druhy – na párové a nepárové veslování. O tom, jestli vám bude vyhovovat více držení jednoho vesla oběma rukama nebo zapojíte obě ruce na dvě vesla se přesvědčíte při zkoušce.

Veslování můžete trénovat na trenažerech, lepší je ale použít lodě a čluny. Loďky mají název podle počtu veslařů a vesel, například skif, dvojskif, párovka, dvojka s, dvojka bez, osma, čtyřka atd. Veslování se mohou věnovat mladší i starší žáci, dorostenci i senioři.

Pokud vás přestane veslování bavit, nebo náhle dojdou síly, můžete na čluny připevnit elektromotory. Čluny s elektromotory mají tichý chod a snadno a rychle vás dostanou na požadované místo.

Druhou možností k nabrání sil je odpočinek na břehu. Ten můžete vylepšit maximálním pohodlí na nafukovacích postelích. Nafukovací postele jsou během pár minut připravené k relaxaci a spánku, dají se snadno přemisťovat a není tedy problém si je brát na cesty sebou a kdykoliv použít.

Posted in Nezařazené by admin. No Comments